Monday, March 2, 2009

Kecilnya Dunia...

Hari terakhir saya di FoodReg pada November lepas adalah hari yang sedih bagi saya...Meninggalkan rakan sekerja dan tempat kerja yang bagi saya amat saya senangi. Tetapi penghijrahan perlu berlaku dalam hidup, apalah makna kehidupan jika kita berada statik di tempat yang sama tanpa ada kemajuan, kan...?

Apabila berada di KFC, kawan lama saya di FoodReg telefon dan mmberitahu saya bahawa dia sudah bekerja dengan Mission Foods Malaysia, iaitu supplier untuk produk Tortilla kepada KFC. Tortilla digunakan dalam produk Meltz, Twister, Nasi lemak Wrap (sila lihat menu ini di KFC)..

Alangkah kecilnya dunia...Dulu kawan saya ini duduk di depan meja saja, tapi sekarang menjadi QA Manager di company baru tuh...Dan saya pula akan datang mengaudit company nya samada 'comply' dengan KFC standard.

Jumaat lalu, saya sembang2 dengan bos..dia dulu study di USM...and saya bgtau yang pak ndak saya pegawai Pusat Islam kat USM dulu...bila sebut nama, dia bgtau yang itulah Ustaz yang dia jumpa dulu untuk dapatkan nasihat sms ada masalah dulu di USM...lagi dunia yang kecil...

Emak saya baru beli rumah di Sg Petani, Kedah..Ini rumah mak ngan ayah bila mereka dah pencen..Maknanya rumah di KL akan jadi rumah kami adik beradik..Bila first time datang rumah baru, lihat di kiri n kanan sudah ada jiran, tapi yang sebelah kiri ni macam kenal sangat...Rupanya dia ialah Pensyarah Biologi sms saya study di KMPP (Kolej Matrikulasi Pulau Pinang) batch 0304 lalu...Pensyarah favourite lak tu...dunia yang kecil lagi...

Dulu di Johor saya ke kilang ayam milik penuh PPNJ (Pertubuhan Peladang Negeri Johor). Saya kenal dengan Manager nya, Cik Liza..Saya mengajarnya cara menggunakan sistem kami, n then saya bgtau lepas ni saya tak jumpe lagi Kak Liza (panggilan x formal ler) sbb saya akan join KFC. La...rupenya Kak Liza ada adik yang kerja kat KFC Holdings jugak, sama department plak tuh...sekali lagi dunia yang kecil...

Wallahualam...

0 comments:

Newer Post Older Post Home