Wednesday, June 18, 2008

Putaran masa silih berganti

Alfatihah...Kepada pengunjung blog ini, saya pohon kalian menyedekahkan sekalung alfatihah kepada arwah nenek saya, Zainab bt Awang Kechil yang telah meninggal dunia pada 4 Jun 2008 dalam usia 65 tahun. Malangnya saya tidak dapat berada di sisi beliau ketika saat akhir beliau kerana masih di KL. Mujur saya sempat pulang menjenguk nenek saya ketika beliau sedang tenat.
Kekadang masa yang berlalu begitu pantas, adakalanya tidak kita sedari ianya berlalu begitu pantas, adakalanya tidak terkejar...
Lantas bila kita sedari, masa terus berlalu, sekeliling turut berubah dan orang yang kita sayangi kini beransur meninggalkan kita. Satu demi satu pergi menghadap Illahi. Tentunya ini satu ukuran terhadap anjakan usia yang semakin meningkat.Yang pergi tetap pergi. Saya berasa kehilangan mereka ini tetapi adakah kita harus terus menyesali terhadap apa yang berlaku?
Warisan yang mereka tinggalkan perlu diteruskan, sudah menjadi peradaban dunia, yang patah tumbuh kembali, yang hilang datang berganti. Tapi menjadi lumrah manusia, apabila hilang sesuatu, pastinya kelak baru menyesal mengenangkan sesuatu yang pergi..

0 comments:

Newer Post Older Post Home